مهارت آموزی
به عنوان مهد علم و دانش باید از ظرفیت شورای مهارت استفاده و یک «نظام مهارت آینده نگر و منجر به اثر» را هدف گذاری کرد.امروز اشتغال، دغدغه ملی است و بهترین راه برای برون رفت از بحران بیکاری، توانمندسازی جامعه جویای کار است.بیکاری، بحران اصلی کشور است، با توزیع پول مشکل بیکاری در کشور حل نمیشود و فرد بیکار میتواند به شغل برسد که مهارت داشته باشد.
کسب مهارت و ایجاد زمینه آموزش های کاربردی یکی ازدغدغهها و مطالبههای اصلی امروز مردم از حاکمیت به دلیل نیازهای جدید جامعه است.
تا یک دهه آتی 47 درصد از شغلهای موجود در کشورهای پیشرفته تضعیف میشود، در ایران با تغییر اقلیم مواجه هستیم و باید بدانیم که چه شغلهایی در طول یک دهه آینده مهم است.توانمندسازی و آموزشهای مهارتی باید متناسب با نیازهای بازار و علاقه مندی و استعدادهای متقاضیان باشد.
آینده نگری در آموزش مهارت اشتغال باید در نقطه هدف باشد و با عرضه محوری و توجه به حال نمیتوان آینده شغلی کشور را تضمین نمود.
آموزشهای مهارت شغلی باید متناظر به آینده و حداق سال آینده کشور در نیازهای اشتغال انجام بگیرد. موضوع مهارت دغدغه ملی است نباید تمام نگاههای آرمانی برای رفع نیازهای جامعه به دانشگاه و مراکز آموزش عالی معطوف شود، بلکه بسیاری از نیازها و اشتغال خانگی با کسب مهارت برطرف میشود.
پادگانها و دانشگاه های کشور ملزم به ارائه آموزش های مهارتی هستند و ارائه گواهی پایان خدمت و تحصیلات در هر کدام از این نهادها نیازمند کسب گواهی مهارت است.
باید ارزش واقعی مهارت در جامعه به درستی پیاده شود تا میل نظام اداری و اجتماعی به مساله مهارت با خلق مزیت ها تقویت شود.
آموزشهای مهارت شغلی باید متناظر به آینده و حداق سال آینده کشور در نیازهای اشتغال انجام بگیرد. موضوع مهارت دغدغه ملی است نباید تمام نگاههای آرمانی برای رفع نیازهای جامعه به دانشگاه و مراکز آموزش عالی معطوف شود، بلکه بسیاری از نیازها و اشتغال خانگی با کسب مهارت برطرف میشود.
پادگانها و دانشگاه های کشور ملزم به ارائه آموزش های مهارتی هستند و ارائه گواهی پایان خدمت و تحصیلات در هر کدام از این نهادها نیازمند کسب گواهی مهارت است.
باید ارزش واقعی مهارت در جامعه به درستی پیاده شود تا میل نظام اداری و اجتماعی به مساله مهارت با خلق مزیت ها تقویت شود.